Kaapstad - we're back! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van RoyenNaomi Thommis - WaarBenJij.nu Kaapstad - we're back! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van RoyenNaomi Thommis - WaarBenJij.nu

Kaapstad - we're back!

Blijf op de hoogte en volg RoyenNaomi

26 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Beste allemaal,

Zie hier het eerste teken van (blog-)leven vanuit Kaapstad! Inmiddels zijn we een kleine week hier en alweer aardig gesetteld. Ons appartementje bevalt prima, heeft alles wat we nodig hebben en is dichtbij het ziekenhuis (we kijken er zelfs op uit!). Voor het appartementencomplex ligt een groot veld wat door velen als hardloopterrein wordt gebruikt. Ook wij zitten vol goede voornemens en hebben al het eerste rondje gelopen ;-)

De afgelopen dagen zijn we vooral bezig geweest met diverse kleine dingen regelen voordat we a.s. maandag dan echt ‘aan de slag gaan’: Zuid Afrikaanse mobieltjes aan de praat gekregen, internet thuis, huurauto weg voor kleine reparatie, de laatste documenten voor Naomi’s onderzoek op orde krijgen, maar vooral ook veel bijslapen…!

Het weer is prachtig (gemiddeld rond de 25-27 graden) en gisteren de eerste ‘braai’ (bbq) gehad bij vrienden. Ons appartementencomplex heeft een eigen braai-hoek en Roy heeft grootste braaiplannen voor de resterende zomerweken.

We zijn alweer even gaan buurten bij het jongenshuis (Beth Uriel) en er valt weer genoeg te zien/beleven/doen. Opvallend was dat er weinig jongens in het huis waren, maar al snel bleek waarom: er waren 5 jongens geschorst vanwege onder andere drugsgebruik. Een van Roy’s ‘doelen’ van de komende maanden wordt de jongen die wij de vorige keer tijdelijk in huis hadden, nu richting een andere vorm van begeleid wonen te helpen. Best een uitdaging aangezien begeleid wonen hier niet voorkomt zoals in Nederland, de jongen licht verstandelijk gehandicapt en makkelijk beinvloedbaar is wat dan weer risico’s als drugsgebruik met zich meebrengt. Kortom, er wacht ons een flinke uitdaging. Daarnaast gaan wij samen Eerste Hulp les geven aan de jongens en vrijwilligers.

Wat betreft Naomi’s onderzoeksplannen in het Kinderziekenhuis is het een grote opluchting dat medisch ethische goedkeuring rond is en een halve koffer aan labspullen zonder problemen door de douane is gekomen! Volgende week zal verder duidelijk worden hoe één en ander praktisch vorm gaat krijgen.

Het voornemen is om de komende dagen nog een beetje ‘vakantie te vieren’ voordat we weer aan de slag gaan.

Groetjes van ons en tot gauw!

• 26 Februari 2014 - 08:55

Mark:

Heeee,

Mooi, beetje hardlopen en daarna een BBQ zie ik wel zitten hehe
    Geniet ervan en tot maandag ....

Ciao

• 26 Februari 2014 - 09:14

Janneke:

De bbq zie ik ook wel zitten - hardlopen.... pas
    Tot Kaapstad

• 27 Februari 2014 - 07:16

Gita:

hey!!!! leuk om te lezen hoe de eerste week is gegaan, ik zal jullue blog volgen. laten we gauw skypen! xxx gita

• 06 Maart 2014 - 15:24

Marijne:

Hi Roy en Naomi,

Fijn dat alles gelukt is qua voorbereiding. Inmiddels zijn jullie dus echt aan de slag. Ben benieuwd naar jullie volgende berichten.
    Geniet van de Braais en Kaapstad!

Liefs,
    Marijne

• 08 Maart 2014 - 17:04

Carsten:

Ha Naomi en Roy,
    gelukkig had k nog ergens het kaartje wat je op de Maastad poli hebt achtergelaten - mooi dat jullie daar weer een gode start hebben. Alle goeds, carsten

• 09 Maart 2014 - 10:03

Mariël:

Goed om te lezen dat de start gemaakt is. Heel veel succes aldaar!