Touchdown in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van RoyenNaomi Thommis - WaarBenJij.nu Touchdown in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van RoyenNaomi Thommis - WaarBenJij.nu

Touchdown in Cape Town

Blijf op de hoogte en volg RoyenNaomi

27 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar zitten we dan, in de lobby van het hotel achter een biertje (de friet en calamari ringen zijn onderweg) onze eerst blog te schrijven... in Kaapstad!

De reis was doorspekt met vertraging, maar toch zijn we op tijd, samen en inclusief bagage aangekomen. Mede dankzij de hulp van 2 bagagedragers op Johannesburg die ons en onze bagage door de hordes mensen hebben gesleurd en ons daarbij niet al teveel hebben afgezet.

Okee, deze eerste regels hebben ons al een half uur gekost. Of dat nu door het bier, vermoeidheid of verschil in inzicht qua schrijfstijl komt laten we in het midden. Verwacht dus van de rest van onze blog niet teveel.

Tot nu toe weinig van de stad gezien, omdat we vooral bezig zijn dingen te regelen. Auto is gehuurd (voor de liefhebbers: Ford Fiesta; dit moest er van Roy bij), morgen de eerste woningen bezichtigen en langs het ziekenhuis.

de calamari ringen zijn en Roy is al aangevallen, ik moet opschieten. Hopelijk binnenkort meer spectaculairs te melden!

ps. ons Afrikaans nummer is: +27 (0) 7 29214303

  • 27 September 2012 - 23:33

    Marja:

    Hoi, leuk om jullie 1e Afrikaanse verslag te lezen. Succes met de zoektocht naar een leuk onderkomen. Wanneer moet je aan de slag in het ziekenhuis?

    Liefs Marja

  • 28 September 2012 - 09:20

    Janneke Tiemersma:

    Lieve Roy en Naomi
    Wat een leuk idee zo'n blog. En het hoeft niet mooi te zijn wat jullie schrijven als het maar véél informatie bevat. Zodat ik een beetje over jullie schouder meekijk.
    Het beeld wat mij nu voor ogen staat is dat jullie heerlijk zaten te eten en te drinken in een luxe hotel.
    Hoe bevalt de taal? Verstaan jullie het Zuid Afrikaans een beetje? De temperatuur is gelukkig niet hoog. Hoe ruikt het daar? Hoe is de flora/fauna en ik ben ook reuze benieuwd naar de indrukken die jullie krijgen in het ziekenhuis waar Naomi gaat werken. Is er veel beveiliging overal waar jullie komen? Staan er veel eettentjes langs de kant van de weg?
    Ik heb een 0900 provider gevonden waar ik voor 0,10 euro 1 minuut met jullie kan bellen (+ 0,05 starttarief) Dus kijk maar uit voor die prijs hang ik regelmatig aan de lijn :-))
    xx janneke

  • 28 September 2012 - 14:04

    Ben Thommis:

    Wil op de hoogte blijven, gr. Pa

  • 28 September 2012 - 21:59

    Marijne:

    Hoi Naomi en Roy,

    Ben benieuwd naar jullie volgende verslagen. Dan hebben jullie vast al een en ander van Kaapstad gezien. Hoe is het weer daar nu, vast beter dan toen ik Kaapstad verliet.

    Veel succes met de zoektocht naar een appartement en natuurlijk ook veel plezier gewenst.

    Liefs,
    Marijne

  • 28 September 2012 - 22:24

    Jeroen:

    Hoi Naomi en Roy,
    Leuk deze blog ik ga hem zeker volgen. Heel veel plezier en geniet van de mooie ervaring daar in Afrika!
    Grt, Jeroen

  • 29 September 2012 - 11:22

    Stefan:

    Hoi roy en naomi,

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen,na al het geregel kan straks het leven in afrika gaan beginnen..spannend hoor!!!ik ga jullie zeker via jullie blog volgen...veel plezier en geniet van al het moois daar!!!

    en roy een fiesta zal wel lekker vertrouwd voelen!!!...

    groeten
    stefan.

  • 30 September 2012 - 21:48

    Eefje:

    Nou klinkt toch heel romantisch!! Veel plezier!

  • 30 September 2012 - 21:48

    Eefje:

    Nou klinkt toch heel romantisch!! Veel plezier!

  • 30 September 2012 - 21:48

    Eefje:

    Nou klinkt toch heel romantisch!! Veel plezier!

  • 30 September 2012 - 21:48

    Eefje:

    Nou klinkt toch heel romantisch!! Veel plezier!

  • 30 September 2012 - 21:48

    Eefje:

    Sorry, ik was een beetje ongeduldig met enter....

  • 30 September 2012 - 21:55

    Wil Visser:

    Hallo Naomi en Roy,
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, kennelijk via Jo'burg gevlogen en moeten overstappen?
    Hebben jullie inmiddels een woning gevonden? wij hebben net als de anderen, heel veel vragen, dus wachten we op jullie volgende berichtje.
    liefs Wil

  • 04 Oktober 2012 - 20:35

    Rafzana:

    Hé Naomi en Roy,
    erg fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Ik kijk al uit naar jullie volgende verslag en hopelijk dan ook met een paar foto's :-).
    Veel succes met de huizenjacht en in het ziekenhuis!
    Liefs!

  • 05 Oktober 2012 - 11:16

    Marieke, Johan & Emilie:

    Lieve broer en schoonzus,
    Hoe is het met jullie? Al een huis gevonden? En Naomi...al aan het werk? Hoe bevalt het? En hoeveel uur per week moet je werken? Hopelijk niet zoveel als hier ;-)
    En Roy wat ben jij daar allemaal aan het uitspoken?
    Nou ik hoop dat jullie het baja naar je zin hebben. Zijn jullie al op onze verlovingsplek geweest "De Tafelberg"? Zie uit naar een volgend verslag..
    xxxx

  • 13 Oktober 2012 - 18:23

    Gita:

    Hoi hoi! Ik vroeg me al af tijdens het lezen wie nou de blog schrijft, ik kon er niet mijn vinger op leggen. Naomi, alsjeblieft respect voor de ford fiesta, vergeet niet wij hebben onze halve jeugd in een paarse rond gereden. Ik kijk uit naar de volgende update!
    xxx Gita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

RoyenNaomi

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 783
Totaal aantal bezoekers 9304

Voorgaande reizen:

17 September 2012 - 27 Maart 2013

Kaapstad here we come!

Landen bezocht: